Gérard Bour – Lichaamstaal Coach/Trainer

Gérard Bour is gecertifieërd Coach-Trainer in Lichaamstaal verbonden aan het Centrum voor Lichaamstaal en Partner in New Vision. Hij heeft een 23-tal jaren ervaring in de privé sector opgebouwd waar hij vooral commerciële functie heeft bekleed bij verschillende financiële instellingen (als adviseur, kantoordirecteur, Sales Manager, Senior Training officer en Training Manager). Hij heeft zich gespecialiseerd in Sales trainingen en management trainingen met Lichaamstaal als “rode draad”. Hij heeft graag een menselijke benadering, wat meestal een “pijnpunt” is in deze harde zakenwereld. Lichaamstaal is voor hem een passie geworden om de mensen beter te begrijpen en te helpen om zichzelf beter te leren kennen. Zijn doel is om mensen en bedrijven te helpen om efficiënter en op een leuke manier hun doelen te bereiken. Hoe? O.a. door het leren lezen van micro expressies en houdingen op een interactieve manier. Jullie kunnen bij hem terecht voor trainingen en coaching sessies. (Frans, Nederlands en Engels)
 
Bekijk hier Gérard hier zijn analyses op TV Oost:

 

Je kan bij Gérard terecht voor:

1. Persoonlijke Coaching Lichaamstaal. Klik hier en vermeld Gérard zijn naam als je ons contacteert.

2. Bedrijfstrainingen Lichaamstaal. Klik hier en vermeld Gérard zijn naam als je ons contacteert

3. of neem deel aan de volgende Lichaamstaal Practitioner die Gérard gedeeltelijk zal leiden. Klik hier voor de volgende Lichaamstaal Practitioner.
 
Bekijk hier een voorbeeld van Gérard zijn training:
Voor vragen voor Gérard contacteer hem op gerard@lichaamstaaltraining.be of +32 475 64 85 12
 
Lees hier feedback over de trainingen van Gérard:
Feedback ontvangen van KBC in april 2012:

– Hoe effectief was de sessie?
Zéér effectief.

– Hoe duidelijk en relevant was de gebrachte inhoud?
Zéér relevant. De inhoud is volledig afgestemd op onze verwachtingen: hoe op een succesvolle manier onze collega’s (coachee’s) coachen.

– Hoe evalueren jullie de coach?
Zéér goed. Gerard speelde perfect in op onze vragen, opmerkingen en behoeftes van ons allemaal.

– Hebben jullie vragen of suggesties?
Wij zijn met z’n allen zeer sterk vragende partij om hier een vervolg van te krijgen. Om de kans te krijgen het laatste deel van het programma verder uit te diepen en ook te werken met door ons aangeleverde cases.

 

Feedback Citibank – Body Language Workshop – 15 participants:

J’ai trouvé la formation prodiguée par Gérard a la fois tres intéressante mais aussi tres enrichissante.
L’illustration systématique des différents themes par des vidéos a rendu la matiere tres vivante et a
contribué a créer un climat détendu au sein des participants.

Je crois que cette matiere peut nous etre d’une grande utilité dans nos rapports avec nos
clients meme si cela va demander un certain apprentissage. Il est clair qu’en une journée, il est
difficile d’effectuer beaucoup d’exercices pratiques et c’est peut-etre pour cela qu’une journée
supplémentaire pourrait etre envisagée.
– Axel Bereau, Citibank
 
Je veux tout d’abord te remercier Gérard pour la superbe journée que tu nous as fait passer hier ainsi
que ton professionnalisme déployé tout au long de cette formation et remercier François pour avoir
soutenu l’innovation dans le programme de formation. La joie dégagée par le groupe et je pense de
bonne augure.
Le theme du langage du corps est un sujet qui ne peut nous laisser indifférent et qui doit nous faire
réfléchir. Il nous aidera a décrypter et interpréter les réactions entre autre de nos clients et de nos
équipes et pourra ainsi favoriser encore plus notre mode de communication.
Un élément qui pourrait etre inclus dans la formation et comme tu l’as précisé hier le fait de
visionner des séquences d’entretiens commerciaux qui peuvent nous aider également a nous mettre
en situation et ce en supplément des vidéos découvertes hier sur les mouvements du visage ainsi
peut-etre que d’avoir une participation du groupe pour ces jeux de rôles.
Cordialement
– Marc, Citibank
 
Nous avons appris pas mal de détails qui peuvent vraiment faire la différence. Par exemple, certaines
micro-expressions peuvent nous donner plus d’informations sur l’état d’esprit du client et donc,
améliorer notre empathie, d’isoler la raison d’une éventuelle réticence et de travailler dessus.
– François, Citibank
 

FEEDBACK WORKSHOP NON VERBAL COMMUNICATION 11/05/2012 bij CitiBank:
– Interessante materie
– Leuke filmpjes
– Zeer interessante materie, vooral het deel rond ‘body language’ is bruikbaar is onze job om zaken te detecteren tijdens gesprekken met klaten of onderhandelingen
– De trainer
– De interactie met de groep
– Atypisch onderwerp
– De workshop was zeker nuttig tijdens commerciële gesprekken. De materie is meer dan boeiend.

 

Gerard in publicaties: